slide01644662E6-1AFE-52A3-F691-CA8C5E4359F0.jpg
slide02D3D0292E-B595-E697-0D9B-E91BFB001D0A.jpg
Матеріали прийняті до публікації до збірника наукових трудів конференції: «Сучасні інноваційні технології підготовки інженерних кадрів для гірничої промисловості і транспорту 2022»


ISSN 2311-147X Contemporary Innovation Technique of the Engineering Personnel Training for the Mining and Transport Industry 2022 (CITEPTMTI’2022). Conference Proceedings.


Дата проведення конференції:
29-30 квітня 2022 року.

Національний технічний університет
"Дніпровська політехніка" 
м. Дніпро
Україна
 


Секція 1 – Гірниче та металургійне обладнання



 

 

УДК 66.047.4/.5:622.647.7

 

СТЕНД ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕНЬ ПРОЦЕСУ ВЗАЄМОДІЇ ДРІБНОЗЕРНИСТИХ МАТЕРІАЛІВ НА ПРОФІЛЬНІЙ ВІБРУЮЧИЙ ПОВЕРХНІ

 

О.В. Федоскіна1, М.М. Єрісов2, В.О.Федоскін3

1кандидат технічних наук, доцент кафедри конструювання, технічної естетики і дизайну, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна,

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

2асистент кафедри автомобілів та автомобільного господарства, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

3кандидат технічних наук, доцент кафедри автомобілів та автомобільного господарства, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка» м. Дніпро, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

 

Анотація. У роботі наведена конструктивна схема та опис вібраційного стенду, який дозволяє проводити швидкісну відео зйомку процесу переміщення матеріалу за різним профілем робочої поверхні. Дана кадрограма процесу змішування матеріалів з фізико-механічними характеристиками, що відрізняються.

Ключові слова: стенд, процес, вібротранспортер, матеріал, відео зйомка, камера


УДК 534.2

 

УДОСКОНАЛЕННЯ РОБОЧОГО ОРГАНА РОТОРНОЇ ДРОБАРКИ

 

Є.О. Міщук1, Д.О. Міщук2, О.Р. Дідківський3

1доцент кафедри машин і обладнання технологічних процесів, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

2доцент кафедри будівельних машин,  e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

3студент групи БМО-31, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

1,2,3Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна

 

Анотація. З метою підвищення технічних параметрів роторної дробарки запропоновано застосовувати модифіковану конструкцію ротора дробарки з секторними дробильними билами. Для полегшення технічного обслуговування ротора дробарки також пропонується застосовувати гідрофіковану систему механізму розкриття корпусу. У роботі значна увага приділена спрощенню конструкції і форми ротора та застосуванню швидкозмінних бил ротора. Запропонована конструкція дозволяє без зміни приводу дробарки та режимів його роботи підвищити продуктивність машини у порівнянні з типовими відомими конструкціями.

Ключові слова: роторна дробарка, ротор дробарки, удосконалення.



Секція 2 – Машинобудування і машинознавство



УДК 621.86

 

ПРАКТИКА ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ РОЮ ЧАСТИНОК В ЗАДАЧІ ОПТИМІЗАЦІЇ РЕЖИМУ РУХУ МАНІПУЛЯТОРА

Д.О. Міщук1, Є.О. Міщук2, Є.В. Горбатюк3

1доцент кафедри будівельних машин, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

2доцент кафедри машин і обладнання технологічних процесів, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

3доцент кафедри будівельних машин, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

1,2,3Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна

Анотація. Застосування класичного методу рою частинок для пошуку оптимального режиму руху стріли маніпулятора за однієї з узагальнених координат має практичну цінність, так як дозволяє визначити розв’язки складних диференційних рівнянь руху, які мають значну аналітичну складність. В даному дослідження застосовано пошук цільової функції оптимізації у виді «енергії прискорень» механічної системи, пошук оптимального закону переміщення для якого здійснюється поліномом четвертого порядку.

Ключові слова: метод рою частинок, маніпулятор, оптимізація.


УДК 621.833

ПОШУК ШЛЯХІВ ЗМЕНШЕННЯ МАСИ ЗАКРИТИХ ЗУБЧАСТИХ ПЕРЕДАЧ

С.В. Шатов1, І.M. Мацюк2, Е.М. Шляхов3

1доктор технічних наук, професор кафедри будівельних і дорожніх машин, Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, м Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

2кандидат технічних наук, доцент кафедри конструювання, технічної естетики і дизайну, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

3доцент кафедри конструювання, технічної естетики і дизайну, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Анотація. В роботі викладено результати пошуку шляхів зменшення маси одноступінчастого зубчастого циліндричного редуктора за рахунок застосування більш міцних сталей для зубчастих коліс.

Ключові слова: закрита механічна передача, редуктор, зниження ваги, зубчаста передача, міжосьова відстань



Секція 3 – Транспортні технології та обладнання



УДК 351/354: 004.01; 330.47

ЕЛЕКТРОННИЙ ДОКУМЕНТООБІГ НА СЕРВІСАХ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ

 

В.В. Крівда1, Д.К. Кандрашин2, А.М. Тесля3

1Кандидат технічних наук, доцент кафедри автомобілів та автомобільного господарства  Національного технічного університету «Дніпровська політехніка», м. Дніпро,
Україна, e-mail:Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

2Студент гр. 274-18-1, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

3Аспірант, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна

Анотація. Тема присвячена проблемам застосування системи електронного документообігу в сервісах автомобільного транспорту.

Ключові слова: електронний документообіг, електронний документ, електронний підпис, керування автомобільним сервісом.


УДК 656.025.4

 

ОБҐРУНТУВАННЯ ЗАХОДІВ МІНІМІЗАЦІЇ ЛОГІСТИЧНИХ РИЗИКІВ ПРИ ПЕРЕВЕЗЕННІ ВЕЛИКОВАГОВОГО І НЕГАБАРИТНОГО ВАНТАЖУ (ГУСЕНИЧНИЙ БУЛЬДОЗЕР "KOMATSU D155AX-6")

С.І. Чеберячко1, О.В. Дерюгін2, М.Ю. Приходько3

1доктор технічних наук, професор кафедри охорони праці та цивільної безпеки, Національний технічний університет "Дніпровська політехніка", м. Дніпро, Україна, e‐mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

2кандидат технічних наук, доцент кафедри управління на транспорті, Національний технічний університет "Дніпровська політехніка", м. Дніпро, Україна, e‐mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

3студентка групи 275-19ск-1, Національний технічний університет "Дніпровська політехніка", м. Дніпро, Україна, e‐mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Анотація. В роботі обґрунтовано заходи з усунення логістичних ризиків при перевезенні великовагового і негабаритного вантажу автомобільним транспортом.

Ключові слова: великоваговий і негабаритний вантаж, логістичний ризик, автомобільні вантажні перевезення, вантажний автопоїзд, низькорамний напівпричіп-трал, система кріплення вантажу.



Секція 4 – Ресурсо- та енергозберігаючі технології та матеріали



УДК 656.131:629.349-838

 

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ В УМОВАХ ПЕРЕХОДУ ВІД АВТОМОБІЛІВ З ДВИГУНОМ ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРАННЯ ДО ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ

 

В.Є. Олішевська1, Г.С. Олішевський2

1 кандидат технічних наук, доцент кафедри автомобілів та автомобільного господарства, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: olishevska.v.ye@nmu.one

2 кандидат технічних наук, доцент кафедри електроенергетики, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Olishevskyi.H.S@nmu.one

 

Анотація. В роботі проведено дослідження особливостей використання автомобільного транспорту в умовах економічної кризи, дефіциту енергоресурсів і інтенсивного забруднення навколишнього середовища. Перспективним шляхом розвитку автотранспорту є екотранспорт. В якості екотранспорта розглянуто електромобілі. В роботі надана класифікація електромобілів. Зроблено аналіз змін автомобільного транспорту в Україні, які відбуваються в умовах переходу від традиційних автомобілів з двигуном внутрішнього згорання до електромобілів.

 

Ключові слова: автомобіль з двигуном внутрішнього згорання, особливості використання автомобільного транспорту в Україні, електромобіль, класифікація електромобілів, альтернативні способи пересування.


УДК 621.4

 

ЗНИЖЕННЯ ВИТРАТ ПАЛЬНОГО АВТОМОБІЛЬНИМ ТРАНСПОРТОМ ЗА РАХУНОК ЗАСТОСУВАННЯ ГЕНЕРАТОРА ВОДНЮ

 

Г.С. Оленич1, Д.О. Міщук2, М.М. Балака3

1студент групи ПНМ-31, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  

2доцент кафедри будівельних машин,  e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  

3доцент кафедри будівельних машин,  e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  

 

1,2,3Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, Україна

 

Анотація. Для зниження витрат пального в автомобілях з бензиновими двигунами внутрішнього згоряння необхідно застосовувати енергетичні накопичувачі. Так як для при простоях і переміщенні автомобіля не завжди потрібно стала кількість щосекундної витрати енергії, тож двигун внутрішнього згоряння, який є джерелом енергії працює в більшості випадків в режимі не повного навантаження, витрачаючи надлишкову енергію на нагрівання власних елементів. В якості рекуператора пропонується застосовувати електролізер, який перетворюватиме надлишкову енергію вироблену двигуном в газ водень. Так як водень є горючим газом в частиною складового палива, тому в подальшому можна накопиченим газом компенсувати зменшення витрати пального в двигуні. Пропонується застосовувати електролізер, що виконаний з металевих пластин електродів, які розміщуються в колбі з сольовим водним розчином. Живлення електролізера здійснюється від штатної електросистеми автомобіля через генератор.

 

Ключові слова: електролізера, зниження витрат, енергетичні накопичувачі.



Секція 7 – Інформаційні технології проектування, моделювання, дизайну, сучасні WEB-технології



УДК 37.01:378 (477)

ПРОЦЕС ДИЗАЙН МИСЛЕННЯ ПРИ ГЕНЕРАЦІЇ ОТОЧЕННЯ ВСЕСВІТУ АБО ЛОКАЦІЇ ДЛЯ ВІРТУАЛЬНОГО ТУРУ

І.В. Вернер1,  О.О. Новікова2

1старший викладач кафедри конструювання, технічної естетики і дизайну, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

2студент групи 132-18-2, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

1,2Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна

Анотація. У роботі наводяться сучасні методи і засоби завдяки котрим процес створення цифрового продукту – а саме розробки інтерактивної гри, є найбільш оптимальним. Також висвітлюється область використання інтерактивних технологій для створення у сучасному суспільстві.

Ключові слова: гра, віртуальний тур, Unreal Engine, мислення, дизайн.


УДК 72.012.8 (075.8)

 

ВИКОРИСТАННЯ UNREAL ENGINE У ЯКОСТІ БАЗОВОЇ ПЛАТФОРМИ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ДЛЯ ДИЗАЙНУ ІНТЕР’ЄРУ

І.В. Вернер1,  М.В. Пімахов2

1старший викладач кафедри конструювання, технічної естетики і дизайну, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

2студент групи 132-19-2, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

1,2Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Дніпро, Україна

Анотація. У роботі наводиться обґрунтування використання ігрового движка для потреб дизайну інтер’єрів. Наводяться приклади використання та особливості прі праці із системою Unreal Engine.

 

Ключові слова: гра, віртуальний тур, Unreal Engine, інтер’єрі, дизайн.



Секція 8 – Прикладна геометрія, інженерна графіка, ергономіка і безпека життєдіяльності



УДК 622.235

СПОСІБ ЗНИЖЕННЯ ПИЛОВИДІЛЕННЯ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ВУГІЛЬНИХ ВИРОБОК ВИБУХОМ

Д.В. Савельєв1, О. В. Столбченко2

1кандидат технічних наук, доцент кафедри охорони праці та цивільної безпеки, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка» м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

2кандидат технічних наук, доцент кафедри охорони праці та цивільної безпеки, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка» м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Анотація. У роботі проведені дослідження з розробки конструкції заряду з використанням пластичної суміші в якості набійки, яка розширюється і твердіє. Забезпечення перерозподілу і зниження питомого імпульсу в зоні інтенсивного подрібнення породи вибухом дозволяє управляти кусковатістю гірської маси і забезпечує загальне зниження запиленості рудникової атмосфери.

Ключові слова: вибухові роботи, твердіюча набійка, дрібнодисперсний пил, умови праці.


УДК 622.625.28

ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ПРОФЕСІЙНОГО РИЗИКУ НА ПРОМИСЛОВОМУ ПІДПРИЄМСТВІ

Ю.І. Чеберячко1, О.В. Дерюгін2, М.М. Архірей3

1доктор технічних наук, професор кафедри охорони праці та цивільної безпеки, Національний технічний університет "Дніпровська політехніка", м. Дніпро, Україна, e‐mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

2кандидат технічних наук, доцент кафедри управління на транспорті, Національний технічний університет "Дніпровська політехніка", м. Дніпро, Україна, e‐mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

3аспірант кафедри охорони праці та цивільної безпеки, Національний технічний університет "Дніпровська політехніка", м. Дніпро, Україна, e‐mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Анотація. В роботі запропоновано удосконалений підхід до оцінки професійних ризиків під час проведення поведінкового аудиту у п’ять кроків на основі визначення коефіцієнта небезпеки, що забезпечує прийняття керівниками робіт оперативних рішень щодо усунення негативних проявів "людського фактору" в процесі виробничої діяльності, своєчасного приведення ризиків небезпек до прийнятного рівня. Наведено приклад оцінки професійних ризиків на одній з виробничих дільниць.

Ключові слова: промислове виробництво, професійний ризик, втрати, рівень безпеки, компетентність персоналу, запобіжні заходи